Da li je protiv voskovog moljca najefikasniji propuh!

Da li je protiv voskovog moljca najefikasniji propuh!

SHARE

Pročitajte šta savjetuju pojedini pčelarski stručnjaci. Većina forsiraju prirodne i oprobane narodne metode, a Sulejman Alijagić iz Kladuše preporučuje upotrebu hemijskih preparata

? Tražim savjet za zaštitu saća od voskovog moljca. Rezervno saće držim u podrumu, gdje temperatura ne pada ispod devet stepeni. Protiv moljca sam se borio raznim sredstvima, ali on mi uvijek napravi problem. (Vatrogasac Sarajevo)

Dragan Šošić kaže:

„Voskov moljac je prisutan u košnicama skoro uvijek, pitanje je uslova u košnici koliko će se proširiti. U jakom društvima ne dolazi do nekog većeg širenja i šteta od voskovog moljca.

Dok je saće u košnici sa pčelama (društvo dovoljne snage), ne postoji neka opasnost da saće bude oštećeno. Voskov moljac ulazi djelimično neometano u košnicu (to ne znači da ga pčele ne progone) i polaže jaja. Sva, pčelama dostupna mjesta budu očišćena, ali se moljac razvija tamo gdje pčele ne mogu da dopru. Ipak, pčele sve to održavaju u prihvatljivoj (i minimalnoj) mjeri opstanka moljca.

Kada jutarnje temperature budu već oko 10 °C (krajem ljeta i početkom jeseni), prestaje opasnost od razvoja voskovog moljca. Ali jaja ostaju u saću. Čuvanje saća na promajnom mjestu i niske temperature tokom zime onemogućavaju značajniji razvoj moljca. Vrlo niske temperature oštete ili unište sva jaja voskovog moljca.

U proljeće će biti prije napadnuto saće koje se čuva iznad košnica, jer je toplota koju oslobađa društvo dovoljna da se veći broj jaja moljca održi.

Saće se čuva u nastavcima koje je zaštićeno mrežama na mjestu gde je promaha i to je dovoljno. Bitno je spriječiti i ulazak pčela (ako ima i vrlo malo meda u pojedinim ćelijama saća) i glodara. Tako da mreža ne može biti samo npr. plastična mreža protiv komaraca. Može se koristiti i matična rešetka na mrežama, ali tako postavljena da kroz nastavke u kojima se čuva saće struji vazduh.

Ako se radi o saću na kojem će pčele zimovati (biće sve vrijeme u dodiru sa pčelama), nema opasnosti dok je društvo normalno. Normalno društvo je ono koje nije preslabo za prostor koji zaposjeda. Pčele će sve to lijepo do zime očistiti.

Samir Baralija savjetuje:

Saće je najbolje držati u ambijentu koji ne odgovara biološkim osobinama moljca. Korpuse sa starim saćem treba složiti tako da kroz njih uvijek struji zrak. Ispod prvog i iznad posljednjeg korpusa postaviti matičnu rešetku da ne bi eventualno miš došao u dodir sa saćem.

Elvir Šehić savjetuje:

Da bi staro saće zaštitili od voskovog moljca, nastavke je dovoljno složiti na “kant” ispod nastrešnice, tamo gdje je propuh. Ovu metodu koristim već godinama, ne koristim nikakva hemijska pomagala, i već godinama nemam problema sa voskovim moljcem.

Treba kazati da saću koje se čuva na ovakav način jedino mogu naštetiti miševi. Ali ako u jesen i u toku zime postavite mišiji otrov oko nastavaka, i ovaj problem ćete riješiti.

Sulejman Alijagić preporučuje preparat „Protocera“. Tvrdi da je veoma efikasan kod zaštite saća od voskovog moljca.Kod korištenja ovog preparata treba biti dosta oprezan, obavezno pročitati uputstvo prije primjene. (bhpčelar/A.Sa)