ZBOG ČEGA NAM JE BITNA PRAVOVREMENA SMJENA GENERACIJE LJETNE I ZIMSKE PČELE?

ZBOG ČEGA NAM JE BITNA PRAVOVREMENA SMJENA GENERACIJE LJETNE I ZIMSKE PČELE?

SHARE

sulejman_web1

Ne moramo mjeriti jesu li bjelančevinaste naslage na tijelu pčela 1 ili 2 mm – neka to rade istraživači. Šta mi možemo i trebamo? Moramo znati da nam ona pčelinja zajednica koju smo u zimu uveli bez pravovremene smjene ljetne i zimske pčele te dovoljnih količina polenovog praha, ima velike izglede da umre.

Dužina života svakog člana pčelinje zajednice (matice, trutova i pčela radilica) ovisi od mnogo faktora. Ali, prije svega zavisi od godišnjeg doba! Poznata je činjenica da matice mogu živjeti više godina, trutovi uglavnom žive u ljetnom periodu prosječno oko 50 – 60 dana, s tim da u onim pčelinjim zajednicama koje zbog pčelareve nepažnje ostanu bez matice, trutovi mogu da dočekaju zimu.

PIŠE SUJEMAN ALIJAGIĆ

Dužina života pčela radilica također ovisi od intenziteta rada u sezoni. Poznato je da u nekim pašama pogotovo koje su udaljenije od pčelinjaka pčele zbog izmorenosti žive do 30 dana, dok u povoljnim uvjetima pčelarenja mogu živjeti 40 do 45 dana.

Ove informacije pčelarima su itekako bitne zbog ukupnih prinosa, naročito kad je pčelarska sezona loša, kakva je bila ove godine. Zbog toga je važno da pčelar poznaje, ne samo tehnologiju pčelarenja, već i biologiju pčele, medonosno bilje te okolinu pčelinjaka. Također, važno je znati kad treba završiti sa zadnjim vrcanjem, kada tretirati pčelinje zajednice protiv varoe. Ovo je sve bitno jer ako sve uradimo kako nalaže prava tehnologija pčelarenja, na vrijeme će doći do smjene generacije pčela tzv. ljetne i zimske ili kratkoživuće i dugoživuće pčele.

U jesen, kada se pčelinje zajednice pripremaju za zimu, kada na vrijeme dođe do smjene generacija pčela ljetnih i zimskih, kada se smanjuje leglo, pčele radilice se manje troše i masne bjelančevinaste rezerve hrane se uvećavaju pa pčelinje zajednice dobijaju tzv. zimske pčele.

Važnu ulogu u ovom procesu ima, svakako, dovoljna količina polenovog praha, po mogućnosti od raznovrsnih biljaka. Zbog toga je preporuka pčelarima da nikako u kasno ljeto ili jesen ne oduzimaju polen od pčela. Ukoliko neko od pčelara ovo ipak radi, povećava mogučnost da mu pčelinje zajednice tokom zime stradaju.

TEKST U CIJELOSTI PROČITAJTE U PRINTANOM IZDANJU BH PČELARA OD 15. OKTOBRA 2011. ILI SE PRETPLATITE NA ONLINE IZDANJE