Kako spriječiti rojenje pčela prije bagremove paše? Koristim DB košnice!

Kako spriječiti rojenje pčela prije bagremove paše? Koristim DB košnice!

SHARE

Fotografija5488

PITANJE: Kako spriječiti rojenje pčela prije bagremove paše? Koristim DB košnice!

ODGOVOR: Prije svega treba da znamo da je rojenje prirodna i genetska osobina, posebno naše medonosne pčele Apis mellifera carnica. Tta osobina, ma koliko se nama sviđala ili ne, spasila je našu pčelu od propadanja.

Da bismo spriječili ili bolje reći smanjili procenat rojenja potrebno je znati koji su tu uzroci koji dovode do rojenja pčelinjih zajednica, i te uzroke pokušati na vrijeme otkloniti ili smanjiti.

Glavni uzroci koji dovode do rojenja, pored genetske sklonosti, su: obilje peludne i nektarne paše u proljeće, smanjivanje prostora u košnici za polaganje matici, velika proizvodnja matične mliječi i disbalans između poklopljenog i nepoklopljenog legla, povećan broj mladih pčela koje zbog smanjenja prostora matici za polaganje proizvode više matične mliječi koju nemaju kome dati jer je malo otvorenog legla, pa je same gutaju i na taj način ulaze u rojivost, te gradnja matičnjaka kao zadnje upozorenje koje je mukotrpan posao trganja ako do ovoga dođe.

Odgovorio: prof. Sulejman Alijagić